DİĞER
“Bir balığı yaşatmak için akvaryum. Bir bitkiyi yaşatmak için sera. Peki bir bahçeyi yaşatmak için?”
"Eşcinselliğin doğal olmayan bir ilişkilenme biçimi olarak alımlanmasına karşı, öykünün denizin tam ortasında kuir-oluşu konumlandırması, hikâyenin gidişatında doğanın büyük bir rol oynamasını sağlar. Karasu’nun insan ile insan-ötesi hayali bir balıkla yarattığı bu sevi ilişkisinde metnin parçalı ve katmanlı kuir dili, insan ve doğa ikiciliğini de bozuma uğratarak tasarlanmıştır."
Göçmüş Kediler Bahçesi'ni 45 yıl sonra keşfeden yepyeni bir okur, Bilge Karasu'nun kıta sahanlığında eşelenmeye, karasularında gezinmeye başladığı zaman neler hisseder? Osman Tümay'ın –başka metinlere de yaslanarak edindiği– Alsemender izlenimleri. Masal yazıldıktan yarım yüzyıla yakın bir süre sonra.
Bora Abdo karakterlerinin hamuru öfkeyle yoğrulmuştur. Öfke, her yerde karşımıza çıkar. Balık Boğulması, bu yönüyle Sartre’ın “Cehennem ötekidir” deyişini hatırlatıyor
Nermin Yıldırım, kalemini defterine dokundurmadan önce mutlaka kalbine değdirdiğini hissettiren duyarlılığıyla; yalnızca yetenekli ve özgün değil, vicdanının güzelliğiyle de farklı bir yazar...
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık